jingilimaston

söndag, november 14, 2010

روز نگار وقایه اخیر بالاترین و حذف کاربران
این مطلب طنز میباشد و نشانگر شبهات عجیب جامعه کوچک بالاترین با جامعه بزرگ تر، ایران است. کلیه بیانیه ها با دستکاری اندک از بیانیه های میر حسین، هاشمی رفسنجانی ، کروبی و خامنه ای اقتباس شده است. روح دیکتاتوری همواره در کنار ما قدم میزند حتی در دموکرات ترین محل برای اظهار نظر؛بالاترین!

. پس از حذف کاربران منتقد کارتونیست و حذف کامنتها لینک گذاران در یک حرکت دموکراتیک تعدادی از کاربران اعتراضات خود را مطرح نمودند که با واکنش شدید بالاترین رو برو شد و چندین لینک به خاک و خون کشیده شد و تعداد بسیار کامنت زخمی و مجروح شدند.
کاربر"کاوه" و"دو ریس" و"کیلرو" دستگیر و پس از باز جویی به اعدام محکوم شد

رهبر بالاترین طی خطبه هایی نظر خود را در این مورد اعلام نمود که گوشه از ان به شرح زیر است:
اگر قرار باشد بعد از هرلینکی که حذف شد و هر کاربری که بعد از انتقاد به نیک آهنگ بسته شد اردوكشي وبلاگی بكنند، طرفدارانشان را بكشند به زیر کامنتها ؛ بعد آنهايي كه رأي آورده اند هم، در جواب آنها، اردوكشي كنند، بكشند به زیر لینکها ، پس چراما لینک را حذف کنیم ؟ تقصير مردم چيست؟ اين مردمي كه بالاترین ، محل كسب و كار آنهاست، محل رفت و آمد آنهاست، محل زندگي آنهاست، اينها چه گناهي كردند؟ كه ما مي خواهيم طرفدارهاي خودمان را به رخ آنها بكشيم؛ آن طرف يك جور، اين طرف يك جور. براي نفوذي ارتش سایبری ؛ براي او چه چيزي بهتر از پنهان شدن در ميان اين مردم؛ مردمي كه مي خواهند کامنت بگذارند يا تجمع كنند. اگر اين تجمعات پوششي براي او درست كند، آن وقت مسئوليتش با كيست؟ الان همين چند نفري كه در اين قضايا حساب کاربریشان بسته شد؛ از مردم عادي، از طرفداران نیک آهنگ ! ، جواب اينها را كي بناست بدهد؟ واكنشهايي كه به اينها نشان داده خواهد شد - تو زیر لینکها از شلوغي استفاده كنند، گزارش تخلف دهند ، كه بالاخره واكنشي به وجود خواهد آورد، واكنش احساسي خواهد بود. محاسبأ اين واكنشها با كيست؟ انسان دلش خون مي شود از بعضي از اين قضايا؛ بروند توي لینکهای قبلیشان که حذف هم شده ، کامنت بگذارند، ، آن وقت شعار بالاترین هم بدهند! دل انسان خون مي شود از اين حوادث. زورآزمايي کامنتی و لینکی بعد ازکشیدن کارتن كار درستي نيست، بلكه به چالش كشيدن جمهوری بالاترین است. من از همه مي خواهم به اين روش خاتمه بدهند. اين روش، روش درستي نيست. اگر خاتمه ندهند، آن وقت مسئوليت تبعات آن، هرج و مرج آن، به عهدأ آنهاست. اين تصور هم غلط است كه بعضي خيال كنند با حركات کامنتی ، يك اهرم فشاري عليه بالاترین درست مي كنند و مسئولين بالاترین را مجبور مي كنند، وادار مي كنند تا به عنوان مصلحت، زير بار تحميلات آنها بروند. نه، اين هم غلط است. اوّلاً تن دادن به مطالبات غيرقانوني، زير فشار، خود اين، شروع ديكتاتوري است و ما حسابهای بسته شده را باز نمیکنیم . اين اشتباه محاسبه است؛ اين محاسبأ غلطي است. عواقبي هم اگر پيدا كند، عواقبش مستقيماً متوجه منتقدان نیک آهنگ خواهد شد. اگر لازم باشد، کاربران آنها را هم در نوبت خود و وقت خود خواهند شناخت. من از همأ اين دوستان، اين برادران، مي خواهم بنا را بر برادري بگذاريد، بنا را بر تفاهم بگذاريد، قانون را رعايت كنيد. راه قانون باز است. راه محبّت و صفا باز است، از اين راه برويد. و اميدوارم خداي متعال توفيق بدهد كه همه از اين راه بروند. ایشان فرمودند: "ميان نیک ا اهنگ ما و برخی کاربران بالاترین از سال 88 اختلاف نظرهاي متعددي درباره برخي مسائل وجود دارد كه البته نظر ما به نیکی نزديكتر است. در این زمان امّت نیک آهنگ دوست به ابراز احساسات پرداخته و با شعارهای زیر با نیک آهنگ اعلان بیعت نمودند:" وای اگربالاترین حکم جهادم دهد ---فیسبوک عالم نتواند که جوابم دهد.
ایشان با اشاره به دوستداران احمدی نژاد و ارتش سایبری و همه آنها که امروز ازاین اختلافات ناراحت هستند فرمود همه این کاربران از افراد فعال داخل بالاترین هستند، و این مساله نباید دشمنان را شاد کند.البته امروز برخی‌ سران فتنه و خواص بی‌ بصیرت هم با اینان همراه شده اند و میگویند، "چرا بین کاربران تفاوت قائل میشوید و برخی از کاربران برتر از برخی دیگر هستند "، این حرف غلطی است مگر ما بهتر از نیک آهنگ هم در تاریخ بالاترین داریم؟
رهبربالترین در بخش پایان خطبه دوم نیک آهنگ فرمودند: ای سید و مولای ما، ما آنچه را لازم بود انجام دادیم و آنچه را باید گفت، گفتیم و خواهیم گفت. ما گزارشات تخلف ناقابل و اندک وقت باقی مانده بیت بالاترین را در کف دست گرفته ایم و آن را در راه خود نویس فدا خواهیم کرد، ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد و شما که صاحب حقیقی این بالاترین هستید برای ما دعا کنید


ریس مجمع تشخیص مصلحت بالاترین در اولین حضورش بعد از وقایه اعلام کرد که باید اعتماد مردم به بالاترین احیا و از زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود. او گفت

« بالاترین لفظ تشریفاتی نیست. هم بالا است و هم بهترین . باید این دو با هم باشند. اگر هر یک از این دو آسیب ببیند، دیگربالاترین نخواهیم داشت. »

وی ضمن انتقاد از عملکرد بالایار 4 گفت: «بخش بزرگی از کاربران به شما انتقاد دارند و ما بایدبه این انتقادها جواب دهیم .»

ایشان در ادامه به طرح پیشنهاداتی پراخت و تاکید کرد که این پیشنهادات را با جمعی از اعضای خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاترین که معتمد هستند در میان گذاشته‌است و ابراز امیدواری کرد که این پیشنهادات به کار بسته شود. او گفت «من اینها را عرض می‌کنم به عنوان راه حل شاید هم دیگران هم بپذیرند و عمل کنند و انشاالله که با اخلاص مساله مهم ما اینستکه آن اعتمادی که کاربران را با آن وسعت وارد میدان کرد و امروز یک مقدار مخدوش شده ما این اعتماد را برگردانیم و این هدف ما باید باشد و این اعتماد باید برگردد و اینکه چگونه برگردانیم را حالا عرض می‌کنم.» پیشنهادات پنج‌گانهٔ او بدین شرح بود:

  • پایبندی همه به قانون: ما باید همه چه بالاترین چه بالایارها چه کاربران یعنی معترضان همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم. ما اگر از قانون تجاوز کنیم دیگر هیچ مرزی ندارد. و باید با قانون مسائلمان را حل کنیم و همه قانع باشیم. حالا هرچه شد با این قانون حالا اگر کسانی از بعضی قوانین دل خوشی ندارند باید بعداً سعی کنند که قوانین اصلاح شود و هر وقت که لازم است این اشکالاتی که دیده شده یکروزی حل می‌شود ولی بیائیم چارچوب را قانون قرار دهیم و همه آنرا بپذیرند.
  • فضای بحث برای جلب اعتماد: یک فضایی بوجود بیاوریم که همه اطراف بتوانند آنجا حرفشان را بزنند و هر طرف منطقی و بدون دعوا و بدون مشاجره و منطق حاکم باشدو بحثها باید منطقی باشد برادرانه خواهرانه بنشینند با هم حرف بزنند و دلیلش را بگوید و آنهم دلیلش را بگوید و بالاخره کاربران در این بین خودشان می‌فهمند و آخرش هم می‌توان از کاربران پرسید و طوری باشد که ما این اعتماد را برگردانیم.
  • آزادی کاربران مسدود شده : لازم نیست در این شرایط ما افرادی را که به این نامی که الان هست مسدود داشته باشیم. اجازه بدهیم اینها به آغوش بالاترین بازگردند. نگذاریم بخاطر مسدود بودن یک عده دشمنان ما ما را سرزنش کنند شماتت کنند به ما بخندند.
  • دلجویی از آسیب‌دیدگان: آسیب‌دیدگان این حوادثی که اتفاق افتاد باید همدردی و دلجوئی بشود آنهائی که کامنت آنها حذف شد هم به آنها تسلیت بدهیم و هم دل آنها را دوباره با بالاترین نزدیک کنیم و اینکار شدنی است. کسانیکه وفادار بهبالاترین باشند و ببینند که بلیار به سراغشان می‌رود آنها زود می‌توانند با دل و جانشان با ما همراهی کنند و اینکار را باید انجام دهیم و از آنان دلجوئی کنیم.
  • آزادی انتقاد از کارهای نیک آهنگ : بگذاریم کاربرانمان بالاخره این کاربرها با معیارهای قانونی اینجا تا الان فعالیت کرده اند، محدودشان نکنیم و در حد قانون زیرا ملاک و چارچوب قانون است که نه کاربران انتظار داشته باشند بیشتر از اجازه قانونی عمل کنند و نه بالاترین از آنها توقع کند که حق قانونی آنها را ندیده بگیرند و همه با هم بگذاریم یک فضای آرام آزاد انتقادی یا تائیدی هر دوی آن بوجود بیاید.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که سخنانش بتواند راهگشا باشد و به آنچه او «بحران» خواند، پایان دهد. او گفت: «امیدوارم این سخنان شروعی در آینده باشد و بتوانیم از مشکلی که می‌توان نام بحران را روی آن گذاشت به خوبی عبور کنیم و دوباره شاهد همدلی و همراهی یک رقابت سالم باشیم، هر کسی که کاربران خواستند آن گونه باشد، امیدواریم همیشه با همین روحیه در صحنه باشیم


بیانیه شورای نگهبان بالاترین در موردانتقادات به نیک آهنگ .
شورای نگهبان بالاترین اعلام نمود کلیه افردی که به هر دلیل لینکشان حذف شده یا حسابشان بسته شده تا صبح فردا فرست دارند شکایتشان را مطرح نمایند

وزارت کشور بالاترین اعلام نمود تا به امروز هیچ شکایتی به دست ما نرسیده و حسابها کماکان مسدود خواهد ماندو کاربران کاسه لیس شلوغش نکنند. در ضمن تا زمانی که اسم تک تک شما رو ندونیم به سوالهاتون جواب نمودیم و از نظر ما گمنامانی بیش نیستید که در پشت اسم کاربری قایم شده ید


بیانیه اول معترضین
ملت شريف بالاترین

دلایلی که برای حذف لینکها و کامنتها اعلام شد بهت آور است. لینکهایی که مثبت بسیار دریافت کرد و خود کاربران می دانند که به چه کسی مثبت داده اند با حيرت تمام به شعبده بازی دست اندرکارانبالاترین نگاه می کنند.

کاربران اينک بيش از هميشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح اين بازی بزرگ ريخته شده است. اينجانب ضمن اعتراض شديد به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان بالاترین هشدار می دهم که تسليم اين صحنه آرايی خطرناک نخواهم شد. نتيجه آنچه که از عملکرد متصديان بی امانت ديده ايم و می بينيم جز تزلزل ارکان بالاترین و حاکميت دروغ و استبداد نيست. اينجانب طبق وظيفه بالاترینینیه خويش به افشای رازهای پشت سر اين روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود کننده آن را بر سرنوشت لینکها توضيح خواهم داد و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نيروهای موثر در بالاترین را به توجيه گرانی دروغگو در مقابل کاربران تبديل کند و لینکهای داغ شده و نشده آنان را در معرض لطمه های جبران ناپذير قرار دهد.
به مسوولان توصيه می کنم بيش از آن که دير شود اين روند را فورا متوقف کنند و همگی به خط قانون و امانتداری از آرای کاربران بازگردند و بدانند که خروج از عدالت مشروعيت زداست.
اينجانب از همين فرصت استفاده ميکنم و ضمن تشکر از عواطف کاربران بزرگواربالاترین به آنان تذکر می دهم که بالاترین متعلق به کاربران است و نه متقلبان، اين آنان هستند که بايد با هوشياری خود از آن حفاظت کنند


بیانیه دوم معترضین


انا بالا و انا الیه البالاترعون


ملت بزرگ و شریف بالاترین


بدنبال انتقاد از نیک آهنگ و حذف لینکهای متعدد که اوج عدم تمکین و تبعیت جریانی از اصول دموکراسی است ، شاهد حوادث بسیار تلخ و فراموش نشدنی نظیر حذف لینکها، مسدود شدن کاربران فعال و حذف کامنتها و لینکهای مسالمت آمیز، بازداشت های غیر قانونی کاربران معترض ، برگزاری دادگاه های نمایشی، خشونت بی حد وحصر در قبال انتقاد کنندگان در کهریزک بالاترین و امثالهم و ... بودیم . لجاجت، خیره سری و عدم تمکین به قانون و حقوق کاربران بالاترین و کاربران را به پرداخت هزینه ای جبران ناپذیر دچار کرده است . متاسفانه ابعاد جدید تری از برخوردهای غیرقانونی در قبل لینکها و کامنتها اتفاق افتاد که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. در شب گذشته عده ای ازطرفداران نیک آهنگ به بهانه توهین به نیک آهنگ و عبور از خرت قرمزها ، با هماهنگی مراکزی خاص، بطور زیرکانه ای گزارش تخلف راد کردند . در این یورش، کاربران اعم از زن و مرد را به جرم واهی هتاکی و فحاشی کامنت زدند و لینکهای آنان را از بین بردند و در کنار لینک انتقادی به ایجاد رعب و وحشت پرداختند.


بنابرگزارش های رسیده تعدادی از لینکها را را به شهادت رساندند . آنان که هویت و شناسنامه این بالاترین هستند و در روزگار مبارزه در صف اول مبارزان بودند، بیاد دارند که در مناقشات سالهای گذشته تظاهراتی عظیم با شعارهایی تند علیه کاربران معتبر صورت گرفت اما رژیم قدیم بالاترین حرمت کاربران نگاه داشت و کشتار، سرکوب و دستگیری
رهبران مبارزه و در راس آن
doezel, omid_farda,shab3000,njuan, ayeneh50,shahab777, goleyas akarim,

را به روزهای بعد موکول کرد. براستی چه شده است که بالاترین برخواسته ازان روزها ، دست بر لینک برده و جماعتی را به جان کامنتهای مردم انداخته است.

اینجانب این مصیبت بزرگ و گناه نابخشودنی را به محضر حضرت صاحب بالبنان (عج)، ملت بزرگ بالاترین و لینک گذاران آسیب دیده تسلیت عرض می کنم و در پرتو آموزه جاودانه بالا کشته فریاد می زنم که اگر لینک ندارید لااقل مثبت دهنده باشید
.

2 Comments:

Anonymous 2ris said...

خیلی قشنگه:) تو بالاترین که نمیتونم کامنت بدم لاقل اینجا یه تشکر کنم از شما

11:35 em  
Blogger آکریم said...

سلام دوست من

طنز خوبی بود. اگر می توانستم لاگین می کردم و ه کامنت هایت مثت می دادم :)
اگر می تونی یک سر به فرند فید بزن تا اونجا صحبتی درباره اتفاقات اخیر با هم داشته باشیم

http://friendfeed.com/ahmad88

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home