jingilimaston

lördag, september 09, 2006

خزعلی: بوی پیراهن یوسف می آید

خزعلی: بوی پیراهن یوسف می آید

ایسنا: آیت الله خزعلی دبیركل بنیاد بین المللی الغدیر خطاب به مسلمانان جهان گفت: بوی پیراهن یوسف می آید و من از مسلمین می خواهم این بو را استشمام كنند. وی همچنین تاكید كرد: منتظر واقعی كسی است كه همواره مواظب است تا علامتی پیدا شود یعنی دست روی دست نمی گذارد.خزعلی در ادامه به فعالیت دشمنان مهدویت اشاره كرد و گفت: متاسفانه دشمنان مهدویت دستگاه های تبلیغی فراوانی دارند و از ظهور حضرت مهدی عج و بر هم خوردن وضعیت خودشان نگران هستند

انفجار سرويس بهداشتي در آستارا

انفجار سرويس بهداشتي در آستارا

بر اثر انفجار سرويس بهداشتي (توالت) شهرداري آستارا، 9 نفر مجروح و روانه بيمارستان شدند.به گزارش فارس، صبح امروز بر اثر تراكم گاز فاضلاب و نبود دريچه تخليه هوا و ازدحام مسافران، سرويس بهداشتي 10 چشمه شهرداري آستارا با 10 توالت منفجر شده و در پي تخريب آن، 9 نفر زخمي شدند. مدير بازارچه ساحلي آستارا در خصوص اين حادثه گفت: اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت و تنها 8 نفر خانم مسافر و يك نفر خانم كارگر شهرداري، زخمي شدند كه با هزينه شهرداري براي درمان به بيمارستان اين شهر اعزام شدند. كرامت گل گشتي افزود: در اين حادثه ديوار ضلع غربي اين سرويس بهداشتي و قسمتي از سقف با تمام توالت‌هاي آن تخريب شد و شدت انفجار به حدي بود كه كارگر مذكور شهرداري به طرف رودخانه مرداب كه چندين متر با اين سرويس بهداشتي فاصله داشت پرتاب شد. فرماندار، شهردار و چند تن از معاونان و مسئولان و نيروهاي انتظامي شهر آستارا در محل اين حادثه حضور يافته و از نزديك مشغول بررسي علت حادثه هستند. در 2 روز گذشته آستارا پذيراي خيل عظيمي از مسافرين از اقصي نقاط كشور است به حدي كه تمامي هتل‌ها، مسافر خانه‌ها، اطاق‌هاي خالي مردم و حاشيه ميادين و پاركها مملو از مسافر است.

فرق احمدي نژاد و خاتمي نژاد

فرق احمدي نژاد و خاتمي نژاد
این دو حیوان ز جنگل آمده اند
جنگلی که «حکومت دین» است
رسمشان پاره کردن انسان
خوردن مغزشان هم، آئین است
پی تکمیل یکدگر هستند
حاصل جمعشان میانگین است
این یکی گر خر است، آن پالان
آن اگر اسب، این یکی زین است
این اگر چشم، دیگری اشک است
این اگر بینی، آن یکی فین است
ارتباط میان این دو نفر
ارتباط دعا و آمین است
اختلافی میانشان گر هست
کم و بیش از برای تزئین است
ورنه کلاًًٌ شبیه یکدگرند
این یکی تانک و آن یکی مین است
این از آن احمدی نژادتر است
آن یکی خاتمی تر از این است
هر دو انسان-گریز و حیوان-ذات
بر محمد و آل او صلوات

'صدام با شبکه القاعده رابطه نداشته است'
BBC
هيچ مدرکی مبنی بر رابطه رسمی ميان صدام حسين رهبر پيشين عراق و شبکه القاعده پيش از جنگ سال ۲۰۰۳ وجود ندارد. اين نتيجه گزارشی است که سنای آمريکا منتشر کرده است.
کميته آگاهی مجلس سنا روز جمعه گزارشی از سازمان سيا مربوط به سال 2005 را منتشر کرد که رابطه ميان صدام حسين و شبکه القاعده را رد می کند.
جورج بوش رئيس جمهور آمريکا گفته بود که حضور ابومصعب زرقاوی پيش از جنگ در عراق نشانه يک رابطه بوده است.
نمايندگان دموکرات مخالف دولت می گويند با اين گزارش موضع آقای بوش برای توجيه آغاز جنگ تضعيف می شود.
به گفته گزارشگر بی بی سی در واشنگتن رئيس جمهور آمريکا بارها و بارها سعی کرده است حمله به عراق را که بسياری از مردم آمريکا آن را خطا می دانند، با نبرد با تروريسم که مردم با آن موافق هستند، پيوند بزند.
گزارش سنا در زمانی منتشر می شود که آقای بوش رشته سخنرانی هايی در رابطه با پنجمين سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر ايراد می کند.
اختلاف ايدئولوژيک
گزارش اخير دومين قسمت از تحقيق کميته درباره آگاهی های قبل از شروع جنگ است. در قسمت اول اين موضوع مطرح شده بود که سازمان سيا در ارزيابی توان رزمی عراق ناتوان بوده است.
به نظر کميته سازمان سيا شواهدی مبنی بر تماسهايی ميان مقامات عراقی با شبکه القاعده در سالهای دهه ۱۹۹۰ به دست آورده بود، اما اين تماسها هرگز به رابطه ای رسمی نرسيده بود.
بنا به گزارش کميته سنا: "حکومت عراق با زرقاوی و همدستانش نه رابطه ای داشته و نه از آنها حمايتی کرده است."
بنا به گزارش، دولت عراق و شبکه القاعده در جبهه های ايدئولوژيک متفاوتی بوده اند.
گزارش می گويد: "صدام حسين به شبکه القاعده بدبين بود، بنيادگرايان مسلمان را خطری برای رژيم خود می دانست و هر نوع درخواست ياری و حمايت القاعده را رد کرده بود."
بنا به گزارش، رژيم عراق به تقاضای ملاقات از سوی القاعده بارها جواب منفی داده بود.
گزارش همچنين به اطلاعات نادرستی اشاره می کند از سوی گروه های عراقی مخالف صدام، به محافل امنيتی ايالات متحده رسيده بود.
تونی اسنو سخنگوی کاخ سفيد به خبرگزاری آسوشيتد پرس گفته است که در گزارش اخير سنا هيچ نکته تازه ای وجود ندارد.
به گفته او: "در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ اعضای هر دو حزب از اطلاعاتی که ما داشتيم با خبر بودند و همه به نتايج يکسانی رسيده بودند."
اما کارل لوين سناتور دموکرات گزارش اخير را "پاسخی دندان شکن" به ديدگاهی دانسته است که سعی دارد صدام حسين را به شبکه القاعده مرتبط کند.
ابومصعب زرقاوی که گفته می شود رهبری شبکه القاعده را در عراق به عهده داشته و مسئوليت جان هزاران نفر را به عهده دارد، در ماه ژوئن به دست نيروهای آمريکايی به قتل رسيد.

بدستور وزارت خزانه داری، بانکهای ایران بدلیل ارسال
کمک به ستیزه جویان خاورمیانه از معاملات غیرمستقیم با آمریکا محروم شدند
RADIO FARDA
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد بانک صادرات ایران در ارسال پول به گروههای تروریستی در لبنان فعال بوده است. نهادهای بانکی ایران بصورت غیرمستقیم و از طریق بانک کشور سوم از پاره از خدمات بانکی آمریکا استفاده می کردند. وزارت خزانه داری فدرال اعلام کرد این مسیر غیر مستقیم را بروی بانک دولتی صادرات ایران بسته است. استیوارت لوی مقام وزارت خزانه داری اعلام کرد معاملات بانک صادرات با بانک های آمریکا منع شده است.استیوارت لوی که قرار است به اروپا برود و در یکی دو روز آینده در مذاکراتی در زمینه اتخاذ تمهیداتی برای محدود کردن دسترسی جمهوری اسلامی به شبکه های پولی ومالی جهانی شرکت کند گفت با گذشت 5 سال از 11 سپتامبر تروریسم هنوز از میان نرفته و جهان باید نگران این مساله باشد. آقای لوی گفت کمک های ایران به حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی از طریق بانک صادرات انجام میگیرد و ما دیگر اجازه نخواهیم داد اینگونه بانک ها با بانکهای آمریکا حتی بصورت غیر مستقیم ارتباط داشته باشند

fredag, september 08, 2006


خودكشي دسته‌جمعي
شهریور ماه ۱۳۸۵ خبرگزاري انتخاب
‪ ۲۶۵‬راس گوسفند در شرق تركيه با مشاهده خرس
، وحشت زده از كوه به دره پريدند و كشته شدند. به گزارش روز جمعه آناتولي گله‌اي از گوسفندان كه در ارتفاعات منطقه آغري در شرق تركيه مشغول چرا بودند، با مشاهده يك قلاده خرس دچار وحشت شدند و پس از اين كه اولين گوسفند با ترس به ته دره پريد، بقيه گوسفندان نيز به دنبال اولي به دره پريدند و تلف شدند. ‪ ۱۳‬خانواده صاحب گوسفندان تلف شده كه ساكن يكي از روستاهاي آغري هستند، با مراجعه به فرمانداري محل خواهان كمك مالي دولت
براي امرار معاش خود شدند. آنان گفتند به دليل ممنوعيت شكار خرس، دچار اين ضرر شده‌اند

Baztab
درست یک روز پس از پایان نشست بی نتیجه برلین گزارش ها حاکی از اختلافات بین کشورهای شرکت کننده در این نشست می باشد. به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از خبرگزاری های فرانسه، رویترز، ریانووستی، دیدار نمایندگان "گروه 1+5" و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد ایران در برلین به رایزنی های "گروه 9" مبدل گشت و اختلافات درباره نحوه برخورد با ایران بیشتر نمود پیدا کرد. برنز در پاسخ به سؤالی شروع جلسه روز گذشته را خوب ارزیابی کرد اما بنابر این گزارشها "مدیران سیاسی"معاونین وزرای امور خارجه "گروه 1+5 " (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان و آلمان) در برلین به رایزنی های "گروه 9" مبدل شد. آن طور که منبع آگاهی از محافل سیاسی به این خبرگزاری های اطلاع داده اند نمایندگانی از وزارت خارجه کشورهای کانادا، ژاپن و ایتالیا نیز به مذاکره کنندگان اصلی مسئله ایران ملحق شدند. به گفته ریانووستی، "مدیران سیاسی" این سه کشور در آغاز دیدارهای دوجانبه ای با شرکت کنندگان "گروه 1+5 " انجام داده و سپس همه با هم با "نیکلاس برنز" معاون وزیر امور خارجه آمریکا بر سر میز شام نشستند. به گزارش رویترز، برنز خواستار تحریم ایران از سوی شورای امنیت در نشست در پیش روی شده است. وی گفت: مدیران سیاسی در صدد انجام گفتگوهای بیشتر هستند اما نظر آمریکا بر این است که در ادامه گفتگوها در شورای امنیت تحریمی علیه ایران اعمال شود. منابع آگاه علت حضور نمایندگان سه کشور یاد شده را وجود منافع محسوس آنها در ایران اعلام کردند. سه کشور در گفتگوهای خود اعلام کرده اند که مسئله اتخاذ تحریم های احتمالی علیه ایران موجبات نگرانی آنها را فراهم خواهد ساخت. "شان مک کورمک" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت مدیران سیاسی کشورهای کانادا، ژاپن و ایتالیا شامگاه پنجشنبه در پایتخت آلمان با نیکلاس برنز همتای آمریکایی شان گفتگو کردند. بنابر این گزارش ها، ایتالیا حمایت خود را از خواسته تهران برای استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز اعلام کرده و این درخواست را مشروع توصیف کرده است اما گفته می شود که کانادا نیز بدون هیچ قید وشرطی از موضع آمریکا حمایت می کند و ژاپن به عنوان یک کشور عضو غیر دائم شورای امنیت است از تحریم ایران و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور شدیداً ابراز نگرانی کرده است.

خانه تان را در ايران يا هرجاي دنيا، پيدا کنيد
در شهرهاي ايران گردش کنيد و سري به خانه تان بزنيد
asgaraga.com

گفت: چه خبر؟
گفتم: جرج بوش در يك مصاحبه تلويزيوني ادعا كرده كه با همه مردم آمريكا فرق داره!گفت: خب! معلومه كه همه مردم آمريكا مثل جرج بوش جنايتكار و ديوانه نيستند.گفتم: جرج بوش ادعا مي كند كه خانواده او يك نسل استثنايي است. گفت: بايد مي گفت كه ايل و تبارش جنايتكار و نسل اندر نسل ديوانه بوده اند. گفتم: شايد حالا كه داره دوره رياست جمهوريش به پايان مي رسه، ميخواد براي جناياتي كه مرتكب شده بهانه بيآره و خودشو نسل اندر نسل ديوانه معرفي كنه؟گفت: چه عرض كنم؟!گفتم: يك كشيش داشت براي بچه ها روايت هاي مربوط به خلقت انسان را تعريف مي كرد. ناگهان يكي از بچه ها گفت: پدر روحاني! بابام ميگه ما از نسل ميمون هستيم! و كشيش به او گفت؛ ببين پسرجان! ما در اينجا به مسائل خانوادگي شما كاري نداريم.

keyhan newspaper

آمريکا خواستار تحريم سريع ايران است
BBC
برنز از ناکامی ايران در ايجاد شکاف در گروه 1+5 سخن گفته است
يک مقام ارشد دولت آمريکا گفته است که تلاش ايران برای ايجاد شکاف بين قدرت های بزرگ جهانی ناکام مانده و خواستار وضع سريع تحريم های بين المللی عليه اين کشور شده است.
روز جمعه، 8 سپتامبر، نيکلاس برنز، معاون وزارت خارجه آمريکا در امور سياسی در اظهار نظری پيرامون اجلاس نمايندگان گروه 1+5 در روز پنجشنبه، گفت که اين کشورها در زمينه توافق پيرامون وضع تنبيه هايی عليه ايران به پيشرفت هايی دست يافته اند و ايالات متحده انتظار دارد شورای امنيت در خلال چند هفته آينده ايران را مشمول تحريم بين المللی قرار دهد.
آقای برنز اظهار داشت که دولت ايران در ابتدا در پی ايجاد شکاف بين ايالات متحده و سه کشور بريتانيا، فرانسه و آلمان بود و پس از شکست در اين امر، در صدد تفرقه افکنی بين کشورهای غربی و چين و روسيه بر آمد.
به گفته اين مقام آمريکايی، در ادامه اجلاس روز پنجشنبه در برلين، نمايندگان گروه 1+5 به مذاکرات تلفنی خود از روز دوشنبه ادامه خواهند داد.
هدف از اين مذاکرات دستيابی به توافق در مورد نحوه برخورد با ايران به دليل خودداری اين کشور از عمل به خواست شورای امنيت برای تعليق غنی سازی اورانيوم است.
قطعنامه 1696 شورای امنيت که روز 31 ژوئيه به تصويب رسيد از ايران خواسته است تا فعاليت غنی سازی اورانيوم را از روز 31 اوت متوقف کند اما جمهوری اسلامی اين قطعنامه را غيرقانونی خوانده و آن را رد کرده است.
پيش از آن نيز پنج عضو دايم شورای امنيت - آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا و فرانسه - همراه با آلمان، موسوم به گروه 1+5 - مجموعه پيشنهادهايی را برای حل بحران هسته ای ايران مطرح کرده بودند که شامل امتيازاتی به اين کشور در برابر تعليق غنی سازی اورانيوم بوده است.
موضع ايران
تا کنون ايران اين شرط را نپذيرفته اما خواستار مذاکراتی پيرامون اين پيشنهادها شده است.
آمريکا خواستار اقدام فوری شورای امنيت عليه ايران شده استقرار است روز شنبه علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی، با خاوير سولانا، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، در مورد بسته پيشنهادی گفتگو کند.
کشورهای غربی با مذاکرات برای حل بحران هسته ای موافق هستند اما به طور کلی، شرط آغاز مذاکرات را تعليق غنی سازی اورانيوم در ايران دانسته اند.
جلسه روز پنجشنبه در برلين به منظور دستيابی به موضعی مشترک در مورد بحران هسته ای ايران برگزار شد.
در مقايسه با کشورهای غربی، دو کشور چين و روسيه، که دارای روابط تجاری گسترده با ايران هستند، تا کنون از نرمش بيشتری در برابر اين کشور حمايت کرده اند و گفته اند قبل از هر تصميمی، ترجيح می دهند در انتظار نتايج مذاکرات ايران و اتحاديه اروپا باشند.
مقامات ايالات متحده پيشنهاد متقابل جمهوری اسلامی برای مذاکره بدون پيش شرط و ساير اقدامات اين کشور را نشانه تلاش برای وقت کشی و ايجاد اختلاف در ميان اعضای شورای امنيت تلقی کرده اند.
در خبری ديگر، گزارش شده است که ايالات متحده مشورت هايی را با ساير اعضای گروه 8 - شامل هفت کشور پيشرفته صنعتی و روسيه - در مورد تصميم گيری عليه ايران آغاز کرده و گفتگوهايی را با ژاپن، ايتاليا و کانادا انجام داده است.
به استثنای چين، ساير کشورهای گروه 1+5 عضو گروه 8 هستند.
BBC